Monday, August 8, 2016

NDFပါတီ၏ႏိုင္ငံေတာ္စီးပြားေရးဆိုင္ရာသေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအင္အားစုပါတီ

ႏိုင္ငံေတာ္စီးပြားေရးဆိုင္ရာသေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္

ရက္စြဲ။ ၂၀၁၆ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ(၈)ရက္

နိဒါန္း

         ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သည္ ယခုအခါ State Building  အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယားအသစ္ကုိ ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖင့္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနသကဲ့သို႔  လူမ်ိဳးေပါင္းစုံကုိ ကုိယ္စားျပဳသည့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ျဖင့္ Nation Building  အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးတစ္ရပ္ကိုလည္း တည္ေဆာက္သြားရန္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေန ပါသည္။ စီးပြားေရးဘက္တြင္လည္း လက္၀ါးၾကီးအုပ္အရင္းရွင္စနစ္မွ လြန္ေျမာက္၍ ဥပေဒအရ အျပည့္အ၀ ျပိဳင္ ဆုိင္ခြင့္ရွိေစမည့္ level play field သာတူညီမွ် စီးပြားေရးဘ၀တုိ႔ကို ပုိင္ဆိုင္ခြင့္ရွိေစေသာ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်း ကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဆီသို႔ ေရွ႕ရႈခ်ီတက္ေနသည့္ကာလကုိ ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။

         သို႔ပါ၍ စီးပြားေရးျဖစ္တည္မႈသည္ ႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ပါေျပာင္းလဲႏုိင္မွသာ ျပည္သူအမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရး၊ လူမႈစီးပြားေရးဘ၀တို႔ တုိးတက္ေစရန္ ပုံေဖာ္ႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးလက္ငင္းအေျခအေနႏွင့္ အနီးစပ္ဆုံးထင္ဟတ္၍ ေအာက္ပါအတုိင္း သုံးသပ္တင္ျပ အပ္ပါသည္။

         ႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရး ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ရန္ ရည္ရြယ္၍ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကို ခ်မွတ္ၾကပါသည္။ ဤသုိ႔ ခ်မွတ္ရာတြင္ အေျခခံရည္မွန္းခ်က္မ်ားေပၚတြင္ မူတည္၍ တိက်မွန္ကန္ေသာ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကုိ ခ်မွတ္ ရပါသည္။ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ႏွစ္စဥ္စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ၾကပါသည္။ ယင္းသုိ႔ခ်မွတ္  အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရာတြင္ ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒဆုိင္ရာအပုိင္းတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ စီးပြားေရးတုိးတက္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေရးႏွင့္ ျပည္သူအမ်ား အလုပ္အကိုင္ ပိုမိုတိုးပြားရရွိေရး( Promote Economic Growth and High Employment ) အေပၚတြင္မူတည္၍လည္းေကာင္း၊ အဓိကဦးစားေပးခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ၾကပါသည္။

         အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီ၏ ႏုိင္ငံေတာ္စီးပြားေရးဆုိင္ရာသေဘာထားမ်ားမွာ-

(က)   ႏုိင္ငံေတာ္၏မုိက္ခရုိစီပြားေရးစနစ္ တုိးတက္တည္ျငိမ္မႈ ရရွိေရး၊

(ခ)     ကုန္ထုတ္လုပ္မႈတုိးတက္၍ ျပည္သူမ်ား အလုပ္အကိုင္ ပုိမုိတိုးတက္ရရွိေရး၊

(ဂ)     ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ တုိးျမွင့္ေရး၊

(ဃ)   အခြန္စီမံခန္႔ခြဲေရးနွင့္ အခြန္စနစ္ ျပဳျပင္ေရး၊

(င)     ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံမႈႏွင့္ နည္းပညာေထာက္ပံ့မႈ ပိုမိုရရွိေရး၊

(စ)     ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ က်ဆင္းေရး၊

(ဆ)   ၀င္ေငြခြဲေ၀ျဖန္႔ျဖဴးမႈ မွ်တေစေရး၊

(ဇ)     ျပည္ပေငြေပးေငြယူရွင္းတမ္းဘက္ညီေစေရး၊

         (စ်)    သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။

         သာမာန္အားျဖင့္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒခ်မွတ္ရာတြင္ ေအာက္ပါရည္မွန္းခ်က္မ်ားထားေလ့ရွိၾကပါသည္။ယင္းတုိ႔ မွာ-

         (၁)     ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းတုိးတက္ေရး၊

         (၂)     ကုန္ေစ်းႏႈန္းတည္ျငိမ္ေရး၊

         (၃)     အလုပ္လက္မဲ့ေလ်ာ့ပါးေရး၊

         (၄)     ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ က်ဆင္းေရး၊

         (၅)     ႏိုင္ငံျခားမွီခုိမႈေလ်ာ့ပါးေရး၊

         (၆)     ျပည္တြင္သုံးေငြတန္ဖုိး တည္ျငိမ္ေရး၊

         (၇)     ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈထိန္းခ်ဳပ္ေရး၊

         (၈)     ျပည္ပေငြေပးေငြယူရွင္းတမ္းဘက္ညီေစေရး၊

         (၉)     သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။

         အဆုိပါရည္မွန္းခ်က္မ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆုိင္ရာဘ႑ာေရးမူ၀ါဒ၊ ေငြေၾကးမူ၀ါဒ၊ အခြန္၊ ၀င္ေငြဆုိင္ရာမူ၀ါဒ၊ ႏိုင္ငံျခားစီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ား တိက်စြာခ်မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

         ယခုအခါ ႏုိင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ပါတီစုံဒီမုိကေရစိစနစ္ကို က်င့္သုံးလွ်က္ရွိျပီး အစိုးရဦးေဆာင္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ က်င့္သုံးရန္ ရွိေနေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ကာလရွည္အတြက္ ရည္မွန္း၍ မဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ -

         (က)   ႏုိင္ငံေတာ္၏စီးပြားေရးတည္ျငိမ္မႈရရွိေရး၊

         (ခ)     ၀င္ေငြခြဲေ၀ျဖန္႔ျဖဴးမႈ မွ်တေစေရး၊

         (ဂ)     ျပည္သူ႔လုပ္ငန္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ေရး၊

         (ဃ)   ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးျပဳႏိုင္သည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေပးနုိင္

ေရးႏွင့္အက်ိဳးမျပဳသည့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ေလ်ာ့ခ်ပိတ္ပင္ႏုိင္ေရး စသည္တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္

         ႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရးဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လယ္ယာ၊ သားငါး၊ သစ္ေတာ၊ သတၱဳ၊ စက္မႈ စသည္ျဖင့္ ရွိရာတြင္ ဦးစားေပးအျဖစ္ စီးပြားေရးက႑မ်ားကုိ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္၍ ပထမ၊ ဒုတိယ ဦးစားေပးအျဖစ္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ရန္ ျဖစ္သည္။

         ယခုအခါ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ၊ ႏွစ္စဥ္ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ မူ၀ါဒ ခ်ွမွတ္ရာတြင္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ဆက္တုိက္ေပၚေပါက္သည္ကုိ ကုစားရန္ လိုအပ္ပါသည္။

 

   ဘ႑ာႏွစ္            ၂၀၁၃-၁၄     ၂၀၁၄-၂၀၁၅           ၂၀၁၅-၂၀၁၆           ၂၀၁၆-၂၀၁၇

က်ပ္သန္းေထာင္ေပါင္း   ၂၈၈၆                    ၂၇၅၀                 ၃၆၅၆                           ၃၇၅၇

    (လိုေငြ)            

ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ကုစားရာတြင္ မွ်ေခ်ဘတ္ဂ်က္မျဖစ္ႏုိ္င္သည့္တုိင္ လိုေငြျပမႈ ေလ်ာ့ နည္းေစရန္  အစိုးရ၏၀င္ေငြႏွင့္အသုံးစရိတ္တုိ႔ကို ထိန္းညွိေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အသုံးစရိတ္ကုိ အထက္ ရည္မွန္းခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါဦးစားေပးက႑မ်ားအလုိက္ ႏွစ္တုိ၊ႏွစ္ရွည္ခြဲျခား၍ မွန္ကန္စြာခြဲေ၀သုံးစြဲရန္ အေရးၾကီး ပါသည္။ ယခုအစိုးရထုတ္ျပန္သည့္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒတြင္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္ကဲ့သို႔ကုစားမည္ ဆုိသည့္အခ်က္ကုိ တိက်စြာေဖာ္ျပထားျခင္း မပါရွိပါ။

အခြန္၊ ၀င္ေငြမူ၀ါဒအေနျဖင့္ အစိုးရ၏၀င္ေငြ တုိးတက္ရရွိေရးအတြက္ ယခုအခါ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ တိုးျမွင့္အခြန္ကာက္ခံလွ်က္ရွိရာ လက္ရွိအခြန္ႏႈန္းထားမ်ားကို မွ်တစြာေကာက္ခံရန္ႏွင့္  အခြန္ စည္းၾကပ္သင့္ပါ လွ်က္ စည္းၾကပ္မႈနယ္ပယ္မွ ကင္းလြတ္ေနသည့္ အခြန္မ်ားကုိလည္း လစ္ဟာမႈမရွိ၊ ျပည့္၀စြာ ေကာက္ခံရရွိရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ- အခြန္ေကာက္ယူရန္ရွိသည့္ အခြန္ရရွိႏုိင္သည့္ရင္းျမစ္မ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ေကာက္ခံ ရမည္ ျဖစ္သည္။

ေငြေၾကးမူ၀ါဒခ်မွတ္ရာတြင္ ကမာၻ႔စီးပြားေရးအေျခအေန ေျပာင္းလဲမႈအေပၚမူတည္၍ မိမိႏုိင္ငံ၏ အက်ိဳး စီးပြားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစရပါမည္။ ဤသုိ႔ ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲမႈျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ျပည္တြင္းဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ငန္းစြမ္းရည္ ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္လာေစေရးႏွင့္ ျပည္ပဘဏ္မ်ားတုိးခ်ဲ႔ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေရးတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံျခားစီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကို တိက်စြာ ခ်မွတ္ႏိုုင္ေရးတြင္ ျပည္ပပုိ႔ကုန္မ်ား တုိးျမွင့္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး အတြက္ ျပည္ပပို႔ကုန္အေပၚေကာက္ခံေသာအခြန္မ်ား ေလ်ာ့ခ်ေကာက္ခံသင့္ပါသည္။ `ဤနည္းျဖင့္  တုိင္းျပည္ စီးပြားဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အက်ိဳးရွိမည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈမ်ားကို တုိးျမွင့္လာျခင္း၊ အလုပ္အကုိင္မ်ား တုိးျမွင့္ရ ရွိျခင္းျဖင့္ ၀င္ေငြခြန္ေကာက္ခံရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ရာ စုစုေပါင္းအခြန္ရေငြတြင္ တုိးျမွင့္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ ပို႔ကုန္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဦးေရဖြ႔ံထြားတုိးပြားလာေစမည္ျဖစ္ျပီး အခြန္ရင္းျမစ္အသစ္မ်ားပင္ ၾကီးထြားေပၚေပါက္လာ ႏုိင္ပါသည္။  ပို႔ကုန္ခြန္ေလ်ာ့ခ်သည့္အတြက္ အခြန္ရေငြ ထိခို္က္မႈ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ စင္စစ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သားမ်ားအေနျဖင့္ ၀င္ေငြနည္းသည့္အေလ်ာက္ စုေဆာင္းမႈႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံႏိုင္အား နည္းပါးေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀င္ေရာက္လာသည့္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈFDI ကို သယံဇာတကုန္ခမ္းမႈမရွိေသာက႑မ်ားတြင္ ဦးစားေပးပိုင္း ျခား၍ အားျပဳရမည္ ျဖစ္ သည္။

ယခုအခါ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေငြေၾကးရံပုံေငြအဖြဲ႔IMF ၊ အာရွဖြ႔ံျဖိဳးေရးဘဏ္ ADB ႏွင့္ကမာၻဘဏ္ World Bank တုိ႔မွ ထုတ္ျပန္သည့္အစီရင္ခံစာမ်ားအရ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏GDPတုိးတက္ႏႈန္းသည္ ၈%ရွိျပီး ဆက္လက္ တုိးတက္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပလာပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္အေစာပုိင္းမွစ၍ CPI စားသံုးသူ ေစ်း ဆႏႈန္းကိန္းမ်ားအရ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တရိပ္ရိပ္တက္လွ်က္ရွိရာ ျမင့္မားလာေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြႏႈန္းမွာ ၁၂% ခန္႔ရွိေနျပီ ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ေငြေၾကးတည္ျငိမ္ေရးအေပၚ ထိန္းညွိေပးႏိုင္သည့္ Macro-economic stabilization Policy တစ္ရပ္ႏွင့္ ပီျပင္ေသာေငြေၾကးထိန္းညွိေရးမူ၀ါဒ Monetary Policy တစ္ရပ္ ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ရန္ အေရးတၾကိး လိုအပ္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္မိပါသည္။ သို႔မွသာ ေစ်းကြက္အတြင္းစီး၀င္လည္ပတ္ေနေသာ ပိုလွ်ံေငြေၾကးပမာ ဏကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ က်ပ္ေငြ၏၀ယ္လုိအား ျမင့္မားလာေစျပီး ျမန္မာက်ပ္ေငြတန္ဖိုးျမင့္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။  ထုိ႔အျပင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ဟန္႔တားရာေရာက္ေစျပီး တစ္ဖက္တြင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္လာမႈကိုလည္း ထိန္းညွိ ရာ  ေရာက္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ပါ၍ ႏိုင္ငံေတာ္မွ သတ္မွတ္သည့္ဘဏ္တုိးႏႈန္းအေပၚတြင္ ျပည္လည္စဥ္းစား ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔မွသာ စီးပြားေရးမတည္မျငိမ္ျဖစ္မႈ မေပၚေပါက္ေစဘဲ အမ်ားျပည္သူတုိ႔၏ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႔ ေနရ သည့္ လူေနမႈဘ၀တုိ႔ကို သက္သာရာ ရေစႏိုင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ပါ၍ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးမူ၀ါဒတြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ စက္မႈႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ စသျဖင့္ မည္သည့္က႑တြင္ ႏွစ္စဥ္ GDP ခြဲတမ္းမည္မွ် ထုတ္လုပ္ရန္ လ်ာထားခ်က္မ်ားကုိ  ျပည္တြင္းစုစုေပါင္းအသားတင္ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ GNP ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ ေဖာ္ျပရပါမည္။ တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြ(Per Capital Income) မည္မွ်တုိးတက္ရန္ စသည့္ေမွ်ာ္မွန္း ထားခ်က္မ်ား ေဖာ္ျပပါရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ လက္ရွိအစပ်ိဳးေနေသာ ေခ်းေငြသက္ေသခံလက္မွတ္မ်ား လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ေရးေစ်းကြက္( Stock Market)တစ္ခု ရွိေနျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစေတာ့ေစ်းကြက္ကို အမ်ိဳးသား စီးပြားေရးမဟာဗ်ဴဟာအရ ခြင့္ျပဳႏုိ္င္ေသာ ပမာဏအေလ်ာက္ အာဆီယံေစ်းကြက္ႏွင့္ပါ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ပါက ေငြေၾကးလည္ပတ္မႈ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိေနမႈကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္မည္ ျဖစ္ျပီး တရား၀င္ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈ တုိးပြား ရရွိႏိုင္သည့္အျပင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံံမႈ ပိုမိုဖြံ႔ျဖိဳးက်ယ္ျပန္႔လာႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

နိဂုံး

အစိုးရတစ္ရပ္အေနျဖင့္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္၊ လူမႈစီးပြားေရးအေပၚ အေျခခံ၍ ေရးဆြဲမည္ ဆုိပါက လူမ်ားစုျဖစ္ေသာ ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ဆင္းရဲသားျပည္သူတုိ႔အက်ိုဳးဘက္မွ ရပ္တည္ ၍ ေရးဆြဲရန္ လုိပါသည္။ သို႔မဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္စုဘက္မွသာ ရပ္တည္၍ ေရးဆြဲမည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံပိုင္သယံဇာတမ်ား ကုန္ခမ္း၍၊ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္မႈမ်ားသာ ၾကံဳလာစရာရွိပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ အဓိကအားျဖင့္ မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္၏ လက္ရွိအေျခအေနမွန္ကုိ သုံးသပ္သိရွိျပီးမွသာ မွန္ကန္ေသာ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကုိ ခ်မွတ္သြားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔တုိ္င္းျပည္၏ စီးပြား ေရးဖြ႔ံျဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ သင့္ေလွ်ာ္မွန္ကန္ေသာ ၊ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္တကယ္ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ေသာ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကုိ ခ်မွတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ပတုို္င္းျပည္မ်ား၏ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားသည္ ၄င္းတုိင္းျပည္ မ်ား အတြက္ သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္ႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိတုိင္းျပည္စီးပြားေရးဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ ထပ္တူညီမွ်ပုံစံ ျဖင့္ အေထာက္အကူမျပဳႏုိင္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment